Engelsk ridning eller Western??

Hade tänkt att ta upp ämnet lite nu, om vad jag tycker om Engelsk ridning och Western ridnig.
Många säger att engelsk ridning är mer plågsamare än western ridning det kan jag hålla med om men ändå neka för att det finns också massa andra som plågar sina hästar när de är i stallet, när de tävlar och när de rider ut eller är på tävling. Och det före kommer i alla olika sporter och grenar inom ridsporten. Så jag vill inte säga att engelsk ridning det är plågsamt för hästen och western ridning det är jätte bra och allt är frid och fröjd. Men så är det defenetivt inte! Det före kommer att man piskar sin häst i western ridningen som i engelsk ridning, man kör upp sporrar i magen på hästarna i engelsk ridning och i western ridning för att hästen ska lyssna bättre men det gör den defenetivt inte. 
Så det är egentligen ingen gren eller sport inom ridningen som inte är plågsam, men visst kan jag ändå hålla med om att de före kommer mer inom engelsk ridning och så men det är för att många som rider inom hoppning och dressyr har ett helt annat tänk om hästar än vad jag har och det står jag för att jag tycker och jag har själv varit där men jag visste att det fanns ett bättre sättt som natural horsemanship och western. Rider faktiskt i min dressyr sadel ibland (shhhhh) (; 
Så det jag ville få ut med denna krongliga text var att det finns ingen rättvisa någon stanns utan alltid är det någon som ska styra och ställa för någon annan. 

/ ämmäh 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Håller med :) fin blogg :D

2011-07-22 @ 23:36:38
URL: http://nhwestern.blogg.se/
Postat av: ämmäh

tack så mycket :D din blogg med (;

2011-07-23 @ 11:01:30
URL: http://westernstory.blogg.se/
Postat av: Klara

Jätte bra text :D

2011-07-23 @ 11:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0