min åsikt "om att respektera en annans åsikt".

Alla har en egen tanke och årikt. Det har alla rätt att ha, man har också rätt att starta en diskution. Men jag tycker det är så onördigt när man gör stora bråk bara för att man har olika åsikter. Jag menar inte att man inte ska säga sin egen åsikt när någon annan har talat om sin men jag tycker att det går faktist en gräns. Det behöver inte bli stora bråk bara för att någon säger att hopp ryttare de tänker bara på att  få över hästen över några hinder och gör allt för att vinna, och gör hästen fel då blir den bestrafad. Men det är inte alla som bestrafar sina hästar som hoppar, det finns sådana som hoppar tävlingar och håller på med NH. Men det finns sådana som bestrafar sin häst. Jag kan ju tycka att det finns ett bättre sätt att säga till hästen att de blev fel, och att jag kan tycka att det är för de mästa ryttarens fel. Men alla tycker inte som jag och det respekterar jag. Jag försvarar inte de som slår sina hästar men jag säger att de FÅR ha en egen åsikt och att jag ska inte bli sur och skapa ett bråk bara för att den inte tänker och ser hästar på det sättet som jag gör. Det finns såna som håller på med NH som också tänker på olika sätt och gör värsta grejen bara för att någon säger jag kör med faser när jag tränar min häst och så säger någon annan nej det är fel. Och så blir värsta stora grejen. Det är inte lika roligt att vara med i diskutioner när man vet att jag kanske kommer få 10 eller fler personer emot mig. Och folk undrar varför inte man kommenterar deras texter. Det är ju för att det finns människor som inte kan acceptera att alla inte tycker och tänker så dom. Men man måste lära sig att respektera varandra och att acceptera att alla tänker inte som mig.
Och det finns nog inte en ända människa som tänker precis på samma sätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0